§1 Definicje
SPÓŁKA – Trade & Travel Company spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 92, 90-103 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi, Wydział XX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000209767, NIP: 7250033487, REGON: 470799890, e-mail: biuro@konsorcjum.pl, telefon:+48 42 636 53 52.
SYSTEM – rozwiązanie informatyczne pn. Konsorcjum.pl, służące m.in. ekspozycji ofert i kierunków, do celów informacyjnych oraz sprzedaży ofert wyjazdów wewnątrzkrajowych i zagranicznych. Dostęp do danych wprowadzonych do SYSTEMU posiadają niezarejestrowani oraz zarejestrowani i autoryzowani UŻYTKOWNICY w zakresie odpowiadającym uprawnieniom charakterystycznym dla rodzaju konta (np. odwiedzający, klient, agent, administrator), w formie i zakresie zgodnym z wymogami obowiązującego w Polsce prawa oraz w zgodzie z przepisami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych. UŻYTKOWNICY mogą korzystać z SYSTEMU za pomocą SERWISU lub aplikacji wykorzystujących API SYSTEMU.
API - interfejs programowania aplikacji; sposób w jaki programy komputerowe komunikują się między sobą.
SERWIS - dostępna za pośrednictwem sieci Internet w domenie http://konsorcjum.pl aplikacja internetowa udostępniająca po zalogowaniu interfejs www oraz API do korzystania z SYSTEMU przez jego UŻYTKOWNIKÓW.
USŁUGA - udostępnianie UŻYTKOWNIKOM przez SPÓŁKĘ danych zapisanych w SYSTEMIE, informacji o ofertach, kierunkach, informacjach turystycznych, przepisach wjazdowych oraz udostępnianie innych funkcjonalności SYSTEMU, a także umożliwienie niektórym z UŻYTKOWNIKÓW wprowadzania, modyfikacji lub usuwania danych zapisanych w SYSTEMIE.
UŻYTKOWNIK - oznacza każdą osobę, która w jakikolwiek sposób korzysta z SYSTEMU przy pomocy utworzonego dla niej/siebie konta. Rodzaje kont różnią się m.in. zakresem uprawnień do dostępu, wprowadzania, modyfikacji lub usuwania danych wprowadzonych do SYSTEMU. UŻYTKOWNIKAMI są klienci, agenci; pracownicy SPÓŁKI.
ADMINISTRATOR - wyznaczona przez SPÓŁKĘ osoba administrująca SERWISEM, odpowiedzialna za zakładanie oraz utrzymanie kont UŻYTKOWNIKÓW oraz pełniąca rolę administratora SYSTEMU z ramienia SPÓŁKI.
REGULAMIN - oznacza niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania z SYSTEMU, w tym prawa i obowiązki SPÓŁKI oraz UŻYTKOWNIKÓW związane z korzystaniem z SYSTEMU i świadczeniem usług drogą elektroniczną.
§2 POSTANOWIENIA WSTĘPNE, ZASADY AKCEPTACJI REGULAMINU
- Niniejszy REGULAMIN określa zasady i warunki korzystania z SYSTEMU, w tym także za pośrednictwem SERWISU. Każdy UŻYTKOWNIK zobowiązany jest, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania z SYSTEMU, do zapoznania się z niniejszym REGULAMINEM, jego akceptacji i przestrzegania jego postanowień.
- SPÓŁKA świadczy USŁUGI na zlecenie UŻYTKOWNIKA i w związku z umową zawartą między SPÓŁKĄ i UZYTKOWNIKIEM.
- REGULAMIN jest udostępniany nieodpłatnie, pod adresem http://konsorcjum.pl/regulamin oraz jest udostępniany przy próbie pierwszego logowania, a UŻYTKOWNIK ma prawo w każdym czasie utrwalić jego treść (w tym poprzez pobranie REGULAMINU na swoje urządzenie końcowe w formacie PDF).
§3 ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU I SERWISU
- SYSTEM jest nowoczesnym, stale rozwijanym narzędziem informatycznym służącym m.in. UŻYTKOWNIKOM.
- W SYSTEMIE gromadzone są między innymi informacje na temat zakupionych ofert, obserwowanych ofert, archiwalnych i aktualnych ofert, które następnie udostępniane są UŻYTKOWNIKOM
- SPÓŁKA działając na zlecenie UŻYTKOWNIKA, umożliwia UŻYTKOWNIKOM dostęp do SYSTEMU, w szczególności za pośrednictwem SERWISU lub API do SYSTEMU.
- Do SERWISU można się zalogować poprzez udostępniany nieodpłatnie przez SPÓŁKĘ , na swoich komercyjnych portalach uniwersalny formularz logowania do SYSTEMU.
- W ramach USŁUG świadczonych UŻYTKOWNIKOM, SPÓŁKA z wykorzystaniem SERWISU lub innych aplikacji korzystających z API SYSTEMU umożliwia UŻYTKOWNIKOM dostęp do treści (danych) zamieszczonych w SYSTEMIE, jak również ich wprowadzanie do SYSTEMU.
- W zakres USŁUG wchodzi w szczególności:
- umożliwienie dostępu do informacji o ofertach, oferowanych kierunkach podróży, umożliwienie samodzielnego pakietowania oferty poprzez wybór przelotu, transferów, hoteli, itp.; umożliwienie dostępu do historii zakupów UŻYTKOWNIKA, umożliwienie dostępu do danych UŻYTKOWNIKA, w tym zależnie od rodzaju uprawnień UŻYTKOWNIKA m.in. wprowadzanie, modyfikację, podgląd oraz usuwanie danych;
- udostępnianie UŻYTKOWNIKOM wiadomości, komunikatów, ogłoszeń i innych informacji i danych umieszczanych w SYSTEMIE przez ADMINISTRATORA;
- umożliwienie korzystania z modułu Wiadomości, którego funkcjonalność obejmuje wymianę wiadomości pomiędzy UŻYTKOWNIKAMI a ADMINISTRATORAMI USŁUGI oraz publikowanie przez ADMINISTRATORA lub SPÓŁKĘ komunikatów związanych z funkcjonowaniem SYSTEMU;
- udostępnianie innych funkcjonalności SYSTEMU dostępnych za pośrednictwem SERWISU, API do SYSTEMU oraz umożliwienie UŻYTKOWNIKOM wprowadzania, modyfikacji lub usuwania danych zapisanych w SYSTEMIE zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z typu konta lub przypisanymi przez ADMINISTRATORA.
- Administratorem danych przetwarzanych w SYSTEMIE jest SPÓŁKA.
- Wszelkie dane osobowe wprowadzone do SYSTEMU są gromadzone i przechowywane na zasadach określonych w Rozporządzeniu z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/42/WE (RODO) oraz polskimi przepisami przyjętymi w celu umożliwienia jej stosowania. SPÓŁKA w rozumieniu w/w rozporządzenia pełni w stosunku do tych danych rolę podmiotu przetwarzającego dane osobowe na zlecenie administratora danych osobowych.
- Wprowadzania do SYSTEMU danych, dokonują osoby wyznaczone przez SPÓŁKĘ. SPÓŁKA ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, zgodność z przepisami prawa i treść wprowadzanych danych. Uprawnienia nadane przez ADMINISTRATORA UŻYTKOWNIKOM nie będącym pracownikami, mogą również obejmować wprowadzenie danych do SYSTEMU (np. odpisanie na wiadomość systemową, uzupełnienie nieobowiązkowych danych osobowych), w szczególności za pośrednictwem SERWISU.
- SYSTEM zapewnia UŻYTKOWNIKOWI nieodpłatny dostęp do API SYSTEMU umożliwiające komunikację z zewnętrznymi aplikacjami, w szczególności (na żądanie UŻYTKOWNIKA):
- wprowadzanie danych do SYSTEMU za pomocą zewnętrznych aplikacji;
- eksport w czasie rzeczywistym danych UŻYTKOWNIKA z SYSTEMU do zewnętrznych usług (przenoszenie danych).
- Konta UŻYTKOWNIKÓW z odpowiednimi uprawnieniami potwierdzane są przez ADMINISTRATORA.
- Dostęp do SYSTEMU ustaje z chwilą usunięcia przez ADMINISTRATORA konta UŻYTKOWNIKA w SYSTEMIE.
- Wszelkie zasady organizacyjne, prawne i finansowe dotyczące korzystania z SYSTEMU przez UŻYTKOWNIKA zostały określone w odrębnych umowach, zawieranych pomiędzy SPÓŁKĄ a UŻYTKOWNIKAMI.
- Korzystanie z SYSTEMU odbywa się poprzez sieć publiczną Internet i wymaga komputera lub innego urządzenia, na którym możliwe jest uruchomienie oprogramowania jednej z popularnych przeglądarek internetowych oraz dostępu do sieci publicznej Internet.
§4 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Odstąpienie od zawarcia umowy następuje zgodnie z Warunkami Uczestnictwa w imprezach turystycznych.
- Zgodnie z treścią art. 27 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j.), Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4 i 5. Poniżej.
- W celu odstąpienia od Umowy Konsument i Przedsiębiorca na prawach Konsumenta składa Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument i Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może poinformować Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy w dowolnej formie przewidzianej prawem, w szczególności może wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@konsorcjum.pl.
- Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j.), ustawy nie stosuje się do umów: o udział w imprezie turystycznej, o której mowa w ustawie z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 548), z wyjątkiem art. 10, art. 11, art. 12 ust. 1 pkt 1, 5, 16 i 17, art. 17 oraz art. 20 ust. 2.
- W związku z brzmieniem art. 38 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 t.j.), Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów: o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; oraz umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
§5 PRAWA, OBOWIĄZKI, ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPÓŁKI I UŻYTKOWNIKÓW, ZASADY KORZYSTANIA Z SYSTEMU
- UŻYTKOWNIK ma prawo:
- w dowolnym czasie bez konieczności podawania przyczyny zrezygnować z korzystania z SYSTEMU, w szczególności jeżeli nie akceptuje obowiązującego w danym czasie REGULAMINU, którego aktualny tekst jest publikowany w SERWISIE, w sposób umożliwiający w szczególności jego odczytanie oraz utrwalenie, przed podjęciem czynności logowania. Rezygnacja z korzystania z SYSTEMU, winna być przesłana pocztą na adres siedziby SPÓŁKI wskazany w § 1 REGULAMINU lub w postaci skanu mailem na adres e-mail: biuro@konsorcjum.com.pl. Niezwłocznie po otrzymaniu rezygnacji UŻYTKOWNIKA SPÓŁKA zablokuje dostęp UŻYTKOWNIKA do konta w SYSTEMIE i poinformuje o tym. SPÓŁKA informuje, że rezygnacja nie powoduje usunięcia z SYSTEMU danych wprowadzanych przez UŻYTKOWNIKÓW SYSTEMU i ADMINISTRATORA i przechowywanych w SYSTEMIE w ramach świadczonych na rzecz tych podmiotów usług;
- bezpłatnie korzystać z pomocy technicznej świadczonej przy wykorzystaniu wewnętrznego systemu wiadomości lub formularza kontaktowego;
- kontaktować się z ADMINSTRATOREM lub SPÓŁKĄ w celu uzyskania danych dostępowych (loginu lub hasła) w przypadku, kiedy jego konto zostało zablokowane lub straciło ważność.
- Zabronione jest dostarczanie przez UŻYTKOWNIKA treści o charakterze bezprawnym, naruszających prawo lub dobre obyczaje.
- UŻYTKOWNIK nie ma prawa do:
- wykorzystywania SERWISU i SYSTEMU do działań naruszających prawa osób trzecich, działań niezgodnych z obowiązującym prawem lub postanowieniami niniejszego REGULAMINU;
- wykorzystywania wewnętrznego systemu wysyłania wiadomości do rozpowszechniania wiadomości o treści: reklamowej, handlowej lub marketingowej, lub bezprawnych, obraźliwych, propagujących przemoc, mających charakter dyskryminacyjny i rasistowski lub naruszających powszechnie uznane dobre obyczaje, oraz do rozpowszechniania spamu;
- systematycznego i powtarzającego się pobierania danych z serwera mogącego znacząco zdestabilizować pracę serwerów SYSTEMU lub SERWISU (atak typu DDoS lub podobny w skutkach, prowadzący do destabilizacji pracy SYSTEMU lub SERWISU lub ich czasowej niedostępności).
- Naruszenie przez UŻYTKOWNIKA zakazu dostarczania treści bezprawnych, o którym mowa w ust. 2 powyżej, lub naruszenie przez UŻYTKOWNIKA postanowienia ust. 3 powyżej stanowi podstawę zablokowania dostępu do SYSTEMU.
- W granicach, w jakich jest to dopuszczalne zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa SPÓŁKA nie ponosi odpowiedzialności za:
- skutki wynikłe z przejęcia danych dostępowych UŻYTKOWNIKA (login, hasło) do SYSTEMU przez osobę trzecią, jeżeli przejęcie to nastąpiło z przyczyny przez SPÓŁKĘ niezawinionej;
- bezprawne działania osób trzecich polegające na ingerencji w system komputerowy UŻYTKOWNIKA, w szczególności włamania i wirusy komputerowe, jeżeli SPÓŁKA nie ponosi winy za takie działania;
- treści wiadomości wysyłanych przez UŻYTKOWNIKÓW na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
- dane przechowywane przez UŻYTKOWNKA – na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
- szkody UŻYTKOWNIKA powstałe w wyniku uniemożliwienia dostępu do danych, na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
- treść, prawidłowość i kompletność danych wprowadzanych do SYSTEMU przez ADMINISTRATORA lub UŻYTKOWNIKÓW;
- nieterminowe lub nierzetelne wprowadzanie do SYSTEMU danych przez osoby, o których mowa w § 3 ust. 8 niniejszego REGULAMINU, jeżeli nastąpiło to z przyczyny, za którą SPÓŁKA nie ponosi odpowiedzialności;
- zaprzestanie świadczenia USŁUGI przez SPÓŁKĘ z powodu wypowiedzenia lub rozwiązania umowy łączącej UŻYTKOWNIKA ze SPÓŁKĄ;
- udostępnienie przez ADMINISTRATORA danych osobowych, loginów lub haseł osobom niepowołanym. Dane dostępowe (loginy i hasła) przydzielane są każdemu z UŻYTKOWNIKÓW przez ADMINISTRATORA i na tym podmiocie spoczywa obowiązek właściwej identyfikacji osób, którym przekazywane są te dane.
- SPÓŁKA zastrzega sobie prawo do:
- udoskonalania SYSTEMU, SERWISU i API SYSTEMU w tym jego upraszczania, rozszerzania, modyfikowania w zgodzie z sugestiami UŻYTKOWNIKÓW, a także zmiany jego funkcjonalności, w szczególności w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów prawa;
- zablokowania konta dowolnego UŻYTKOWNIKA w przypadku uzasadnionego podejrzenia jego wykorzystywania wbrew postanowieniom REGULAMINU, w szczególności §4 ust. 2 niniejszego REGULAMINU lub uzasadnionego podejrzenia nieautoryzowanej próby dostępu do danych; zablokowanie konta następuje na czas oznaczony, niezbędny do wyjaśnienia sprawy – po upływie tego terminu SPÓŁKA odblokowuje konto lub postępuje zgodnie z instrukcjami;
- udostępniania danych zgromadzonych w SYSTEMIE podmiotom uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
- wyłączenia SYSTEMU lub SERWISU na czas niezbędny do prawidłowej realizacji czynności administracyjnych związanych z należytym zabezpieczaniem, archiwizacją i ochroną zgromadzonych danych;
- usuwania lub przenoszenia do archiwum niektórych danych z SYSTEMU po zakończeniu każdego roku kalendarzowego, wiadomości ze skrzynek UŻYTKOWNIKÓW, celem przygotowania bazy danych do obsługi nowego roku kalendarzowego oraz poprawnego zarchiwizowania niektórych danych historycznych;
- przetwarzania danych osobowych UŻYTKOWNIKÓW w zakresie niezbędnym do realizacji umowy zawartej ze SPÓŁKĄ;
- możliwości statystycznej analizy zanonimizowanych danych gromadzonych w SYSTEMIE do celów prowadzenia badań, w tym w szczególności badań naukowych oraz badań związanych z wpływem SYSTEMU na obszary funkcjonowania SPÓŁKI;
- weryfikacji liczby kont wprowadzonych przez uprawnionych UŻYTKOWNIKÓW do SYSTEMU.
- SPÓŁKA zastrzega sobie prawo do zmiany REGULAMINU z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się:
- wprowadzenie nowych lub zmianę istniejących powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli ma to bezpośredni wpływ na treść REGULAMINU i powoduje konieczność jego zmiany;
- zmiany lub pojawienie się nowych interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa na skutek orzeczeń sądów lub decyzji organów władzy lub administracji publicznej wpływających bezpośrednio na postanowienia niniejszego REGULAMINU i powodujących konieczność jego zmiany;
- zmiany produktów i usług, w tym dostosowanie do warunków rynkowych związanych z postępem technicznym, technologicznym i informatycznym, wpływających na postanowienia niniejszego REGULAMINU;
- dostosowanie produktów i usług do zmian wprowadzanych w ramach zmian w powszechnie obowiązujących przepisach;
- rozszerzenie lub zmianę funkcjonalności istniejących produktów i usług wpływającą na zmianę niniejszego REGULAMINU.
- O zmianie REGULAMINU każdy UŻYTKOWNIK zostanie uprzednio poinformowany za pomocą wiadomości systemowej publikowanej w zakładce Regulamin. W przypadku UŻYTKOWNIKÓW, którzy podczas pierwszego logowania do SYSTEMU oznaczyły mail do kontaktu, o zmianie treści REGULAMINU zostaną poinformowani (z wykorzystaniem wiadomości wysłanej na adres e-mail podany przez UŻYTKOWNIKA w trakcie pierwszego logowania. Nowa wersja REGULAMINU wiąże UŻYTKOWNIKA, jeśli w terminie 14 dni od daty otrzymania przez UŻYTKOWNIKA informacji o zmianie REGULAMINU, UŻYTKOWNIK nie zrezygnuje z korzystania z SYSTEMU w sposób wskazany w §4 ust. 1 lit. a REGULAMINU.
- Reklamacje UŻYTKOWNIKA dotyczące dostępności SYSTEMU lub SERWISU, należy składać pisemnie na adres SPÓŁKI wskazany w § 1 niniejszego REGULAMINU lub drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu poczty wewnętrznej dostępnego w SERWISIE lub na adres e-mail: biuro@konsorcjum.com.pl. W przypadku reklamacji UŻYTKOWNIKÓW, odpowiedź na reklamację UŻYTKOWNIK otrzyma w formie pisemnej lub drogą elektroniczną – w zależności od sposobu złożenia reklamacji, w terminie 30 dni od dnia jej złożenia na adres wskazany w piśmie reklamacyjnym jako adres kontaktowy do UŻYTKOWNIKA.
- SPÓŁKA nie gwarantuje ciągłej dostępności SYSTEMU, USŁUG i SERWISU. UŻYTKOWNIK musi się liczyć z przerwami w dostępie do SERWISU, SYSTEMU i USŁUG, w szczególności związanymi z koniecznością wprowadzania zmian, lub konserwacji SYSTEMU lub SERWISU. SPÓŁKA dołoży starań aby przerwy były jak najkrótsze i dokonywane w godzinach nocnych.
§6 OPINIE
- Dodawanie opinii
- Opinię może dodać wyłącznie osoba, która dokonała zakupu usługi turystycznej (wczasów lub wycieczki) z oferty Administratora poprzez ankietę, która udostępniana jest po powrocie z wyjazdu w wiadomości mailowej lub za pośrednictwem Strefy Klienta(dalej jako „Ankieta”)
- Ankieta zawiera pytania otwarte i zamknięte wraz z oceną w skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza ocenę najniższą, a 5 – najwyższą.
- Ankietę można wypełnić w ciągu 3 miesięcy od daty powrotu z imprezy turystycznej.
- Do rezerwacji generowana jest tylko jedna Ankieta.
- Jedyną możliwą formą przekazania opinii jest wypełnienie Ankiety online. Opinie dostarczone w inny sposób nie zostaną opublikowane.
- Wypełnienie Ankiety nie jest równoznaczne ze złożeniem reklamacji.
- Ankieta nie stanowi formularza kontaktowego, dlatego wszelkie prośby o kontakt w niej zawarte nie będą realizowane.
- Zasady publikacji opinii
- Każda przesłana opinia jest czytana przez moderatora, który sprawdza czy nie narusza ona zasad opisanych w pkt. 2e. Opinie lub ich fragmenty, które naruszą zasady opisane w punkcie 2.e nie będą publikowane.
- Opinie nie wyświetlają się w Serwisie od razu po przesłaniu wypełnionej Ankiety. Są publikowane po weryfikacji moderatora. Czas oczekiwania na publikację przesłanej opinii to zwyczajowo 30 dni roboczych, natomiast w sezonie wakacyjnym, ze względu na dużą liczbę opinii, czas ten może być dłuższy.
- W serwisie prezentowana jest:
- treść opinii klienta o hotelu/wycieczce
- wystawione przez Klienta oceny liczbowe hotelu/wycieczki
- imię autora opinii (bez nazwiska), miesiąc i rok wyjazdu, przedział wiekowy oraz określenie z kim odbyła się podróż (z partnerem, z rodziną, ze znajomymi lub sam/sama)
- W serwisie, przy opisach ofert, publikowane są oceny liczbowe, które stanowią średnią arytmetyczną ocen wystawianych przez Klientów w Ankietach. Przy konkretnej ocenie liczbowej znajduje się ikona „i” z wyjaśnieniem sposobu jej wyliczenia.
- Publikowane są treści opinii, które:
- są pozbawione nieodpowiednich treści - wyrażeń oraz zdań, które są powszechnie uznane za obraźliwe, promujących rasizm, nienawiść, zawierających groźby, przekleństwa, wypowiedzi o podtekście seksualnym lub innych mających charakter zakazany obowiązującym prawem,
- zawierają informacje zgodne z faktami odnoszącymi się do danego hotelu/wycieczki,
- są oryginalne i pozbawione treści zawierających reklamę, lokalizację lub nazwę innych podmiotów świadczących usługi turystyczne (także w kontekście porównawczym) oraz tekstów skopiowanych z innych stron, linków.
- nie zawierają informacji prywatnych osób trzecich (nazwisk, adresów, numerów telefonu, adresów e-mail, itp.). Konsorcjum.pl Trade & Travel Company sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zanonimizowania lub usunięcia danych osobowych osób wskazanych w opiniach.
- nie zawierają informacji o cenie imprezy turystycznej oraz cenie usług dodatkowych
- nie zawierają treści reklamacyjnych. W przypadku chęci złożenia reklamacji mają zastosowanie postanowienia z Ogólnych Warunków Uczestnictwa
- nie zawierają znaków, w tym np. znaków specjalnych powodujących, że opinia staje się nieczytelna
- zawierają część opisową spójną z oceną liczbową
- W przypadku gdy hotel lub wycieczka jest oznaczona w Serwisie jako „nowość w ofercie”, publikacja opinii następuje po otrzymaniu 3 opinii zgodnych z zasadami Regulaminu.
- Konsorcjum.pl Trade & Travel Company Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość usunięcia już opublikowanej opinii w uzasadnionych przypadkach:
- gdy hotel zmieni właściciela, co spowoduje istotne zmiany w hotelu takie jak rozbudowa czy zmiana standardu wyposażenia i świadczonych usług
- gdy hotel zmieni oficjalną kategoryzację
- gdy przejdzie kapitalny remont, modernizację lub przebudowę
- gdy opinia została błędnie zweryfikowana przez moderatora
- gdy dotychczasowe techniczne oznaczenie niedostępnej już imprezy turystycznej (kod) zostało przypisane do aktualnej oferty sprzedaży, a tym samym niedostępna oferta wraz z opiniami z nią powiązanymi zostaje usunięta z Serwisu jako nieaktualna
- gdy oferta została na sezon/klika sezonów wyłączona ze sprzedaży, a następnie powróciła do niej, lecz w międzyczasie doszło do zmiany jej elementów składowych, w konsekwencji czego opinia początkowo jej wystawiona (tj. przed wprowadzeniem zmian w ofercie) przestaje być aktualna i może wprowadzać Klienta w błąd
- gdy opinia jest w całości lub częściowo skopiowana od innych autorów lub z innych dostępnych źródeł
- na prośbę autora opinii
- Publikowane opinie są subiektywnymi ocenami klientów. Odpowiedzialność za ich treść ponosi autor opinii. Administrator ponosi odpowiedzialność za moderację opinii zgodnie z Regulaminem. Tym samym Administrator zobowiązuje się do podjęcia odpowiednich działań w przypadku zgłoszenia nadużyć w szczególności w przypadkach wskazanych w Kodeksie cywilnym i przepisach o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wszelkie przypadki nadużyć mogą być zgłaszane za pomocą adresu email: biuro@konsorcjum.pl
- Osoby korzystające z Serwisu mogą w sprawie opinii kontaktować się z Administratorem za pomocą adresu email: biuro@konsorcjum.pl
- Administratorem danych osobowych gromadzonych w celu umożliwienia dodawania opinii jest Trade & Travel Company spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 92, 90-103 Łódź, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Łodzi, Wydział XX Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0000209767, NIP: 7250033487, REGON: 470799890, e-mail: biuro@konsorcjum.pl, telefon: +48 42 636 53 52,
§7 PLIKI COOKIES
SPÓŁKA informuje, iż podczas korzystania z SYSTEMU mogą zostać zapisane w komputerze UŻYTKOWNIKA krótkie informacje tekstowe zwane "cookies". Instalacja w/w plików jest konieczna do prawidłowego świadczenia USŁUGI. W plikach cookies znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, w szczególności tych wymagających autoryzacji. Więcej informacji dostępnych jest w Polityce prywatności dostępne na stronie http://rezerwujwakacje.com.pl/
§8 POZOSTAŁE INFORMACJE
- SPÓŁKA informuje, że pod adresem URL: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług pomiędzy konsumentami zamieszkałymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej (platforma ODR).
- SPÓŁKA informuje, że nie korzysta z alternatywnych metod rozstrzygania sporów (pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń) i nie zobowiązuje się do korzystania z takich metod, o ile obowiązek taki nie wynika z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa.
- SPÓŁKA informuje, że UŻYTKOWNIK będący konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między takim UŻYTKOWNIKIEM a SPÓŁKĄ, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Językiem umów zawieranych przez SPÓŁK z UŻYTKOWNIKAMI w związku z działalnością SERWISU jest język polski.
- UŻYTKOWNIK może w każdym czasie zapoznać się z treścią REGULAMINU udostępnionego w SERWISIE (w tym do pobrania w formacie PDF) oraz zapoznając się z ustawieniami swojego konta w SERWISIE.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
Wzór oświadczenia o rezygnacji z korzystania z SYSTEMU
- Adresat: Trade&Travel Company spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Piotrkowska 92, 90-103 Łódź, biuro@konsorcjum.com.pl, +48 42 63653 52
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o mojej/naszej(*) rezygnacji z korzystania z SYSTEMU.
Data założenia konta
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko konsumenta
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Adres konsumenta
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Numer(y) login
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Data sporządzenia oświadczenia oraz miejscowość
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................